Amb el pas dels anys s'ha evidenciat que les empreses exitoses no tenen com a únic objectiu aconseguir beneficis econòmics i maximitzar-ne la rendibilitat. També tenen en compte l’impacte global de la seva activitat i busquen involucrar-se en accions socialment responsables que tinguin una repercussió positiva per al seu entorn. Són empreses amb propòsit, compromeses amb els seus stakeholders i amb el conjunt de la societat.
Què és el propòsit organitzatiu? És la manera com les empreses i organitzacions dirigeixen els seus esforços no només als accionistes, sinó també a tots els grups d'interès d'una empresa”. El propòsit és el “per a què” es fan les coses. En altres paraules, és la raó d'existir de l'organització.
- Les persones col·laboradores que se senten identificades amb el propòsit estan orgulloses de treballar a l'organització. Es genera, doncs, un sentit de pertinença i una visió compartida que millora els llaços dins de l'empresa.
- Les organitzacions més valorades no són les que més venen o tenen millors resultats econòmics, sinó les que destaquen per la seva innovació i responsabilitat social. Per això, les empreses amb propòsit milloren la capacitat per atraure i fidelitzar talent.
- Tenir un propòsit compartit permet mantenir l'alineació, la unió i el compromís de tots en moments d'incertesa o de crisi.